Cupcakes

Nu e mina Cupcakes klara.




Muffinssmet:
2ägg
2dl socker
2dl mjölk
1dl olja (ej oliv)
4dl vetemjöl
2tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1krm salt

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda samman alla torra ingredienser. Tillsätt dessa i äggblandningen omväxlande med mjölk och oloja. Fyll smeten till 2/3 i muffinsformar med hjälp av två matskedar. Grädda i 200 grader i ca 20 min för stora muffins och 15 min för små. Jättemuffins gräddas i 175 grader i ca 25min.



Topping:
200g färskost ( philadelphia eller mascarpone)
75g mjukt smör
1tsk vaniljsocker
2dl siktat florsocker
1msk lime eller citronsaft


Rör samman alla ingredienser till en krämig konsistens. Tillsätt lite karamell färg om så önskas. Bred på muffinsen med kniv eller spritsa med spritspåse när de svalnat något. Dekorera med godis, frukt, strössel eller annat som faller i tankarna.


Lycka till!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0